miercuri, 13 iunie 2012

Calatorului ii sade bine cu tableta

Iata cum arata tableta mea pregatita pt calatorie:



Am burdusit-o cu toate ghidurile de calatorie posibile - cate 2-3 pentru fiecare capitala prin care am sa trec, si tot nu cantareste mai mult de 345g :)

In general marile orase ale lumii au fiecare unul sau mai multe aplicatii-ghiduri turistice in Android Market, unde gasesti si aplicatia  TripIt care te ajuta sa planifici si organizezi calatoria, de pilda rezervarile de hoteluri:



Cica e suficient sa forward-ezi mailul pe adresa TripIt ca sa se depuna datele in aplicatie, dar la mine nu a mers, probabil pt ca rezervarile erau facute in romaneste.

Aplicatiile astea de calatorie au si harti integrate, la scara mai mare sau mai mica:


Cu aplicatia Google Translate poti conversa cat de cat intr-o limba pe care nu o cunosti, cu conditia ca persoana cealalta sa fie cooperanta. Permite ambilor parteneri de dialog, in ambele limbi, imput vocal sau scris si la nevoie corectarea in scris a imput-ului vocal, in caz ca aplicatia a "inteles" gresit - si rosteste suficient de natural frazele traduse. Poate conversa in germana, franceza, italiana, spaniola, portugheza, olandeza, rusa, araba, chineza, japoneza, poloneza, ceha... dar nu si in romaneste.























Am constatat cat de utila e tableta chiar calatorind prin tara. Pe langa Google Maps, care te ajuta sa te orientezi oriunde in tara si in lume, pe langa aplicatii de navigare GPS pt soferi gen Sygic, exista aplicatii Android romanesti utile celor ce nu sunt cu masina:
Feroviar, mersul trenurilor: cand cauta are nevoie de net, dar salveaza offline ultima cautare, ca mai sus; preturile nu sunt la zi, dar orarul se pare ca da.
AndROTaxi sau Ro Taxi, care au numere de taxi dintr-o multime de orase din tara.

Poti face si poze cu tableta si vezi pe loc ce fotografiezi, la o marime comparabila cu traditionalele fotografii 9x13. Dupa care, daca ai 3G sau gasesti undeva un hotspot wireless, le poti trimite pe mail, in loc de vederi (sau pune pe Facebook daca ai cont - eu nu).

 


La nevoie poti edita pozele - de pilda daca ai prins in cadru si ce nu voiai, le poti taia (crop) deplasand marginile cu degetele:


Tableta mea Samsung are un editor foto preinstalat, daca nu aveti insa gasiti in Android Market aplicatii gratuite de editare de imagini, de pilda Photoshop Express.


Toate aplicatiile de mai sus sunt gratuite (in afara de Sygic). Le puteti folosi desigur si cu un telefon Android, doar ca in general mai incomod din cauza ecranului mult mai mic (cele de taxiuri sunt insa mai potrivite pt telefon, mai ales daca de pe tableta nu puteti suna - eu pot).

[Editat in 02.08.2012]

Un comentariu:

  1. Sal, eu mi-am luat recent o tableta de pe supertablete.ro au preturi extrem de bune si au un sistem inovator de plata prin card/ pay pal/ trasnsfer bancar, produsele sunt foarte bune, mai ales ca au preturile direct de la producator, produsul vine undeva intre 5-20 de zile, insa mie un mi-a ajuns mai trarziu de 10 zile. Imi merge super tableta si mai ales cu Android 4.0 ca pot sa merg mult mai usor pe paginile de internet decat pe o tableta cu Android 2.2 unde aveam ce ceva problema cu navigarea pe pagini, acum insa nu mai am. Iar aplicatiile sunt o groaza compatibile cu Android 4 decat cu Android 2.2, am primit si tableta cu aplicatii preinstalate, super ce pot sa zic. M-a mai bucurat foarte mult ca am primit si cadou husa cu tastaura la tableta comandata si un card de 4 gb cadou.

    RăspundețiȘtergere